Leikitään yrittäjää

Sisällön tuottoa vai mainostamista? Markkinointia vai myymistä? Kun tuottaa sisältöä niin ei saa myydä, jottei tyrkyttäisi liikaa. Sitten kun tuottaa sisältöä, eikä myy niin sekään ei ole hyvä. Pistäskös arvonnan tai jonkun tykkäyskampanjan? HUHHUH..Ottaako algoritmit tai ihan mitkä hyvänsä huomioon?

On tää välillä hankalaa tää markkinointi, myönnetään. Kun itse opettelee tällaiset asiat, niin tulee väkisinkin kompuroitua aina välillä.

Mutta maaliskuun aikana havahduin omaan salaiseen aseeseeni. Voin vain nauraa tälle omalle touhulle. Se helpottaa.

Olen kertonut suhtautuvani yrittäjyyteen kuin harrastukseen, mutta samalla pienellä lisämausteena asennoidun siihen kuin leikkiin. Leikkimielisyys pitää totisuuden kaukana.
Kun leikin aloittaa, ei välttämättä tiedä mihin se johtaa, mutta kun mielikuvitus lähtee laukkaamaan, leikki kehittyy vaikka mihin sfääreihin. Sfääreihin, mitä ei leikin alussa pystynyt ajattelemaankaan.

e7aa35e3-1686-4c76-9b1e-3fdd6b057198

Mutta välillä leikkiin kuuluu sekin, että alkaa kiukuttaa kun jokin ei mene niinkuin pitäisi (Kyllä: Naurujoogaohjaajaakin välillä kiukuttaa). Silloin on hyvä jäähdytellä ja jatkaa leikkiä myöhemmin. Jos alkaa kiukuttaa uudestaan sama leikki, täytyy leikki todennäköisesti lopettaa ja keksiä jotain muuta.

Eli toisin sanoen olen yrittänyt haalia yksin liian monta sosiaalista mediaa haltuun kerralla ja kussakin on omat eri haasteensa ja sekös alkoi kiukuttaa tässä leikissä. Toisin sanoen pientä hengittelyä ja sitten uutta putkeen. Ensin tietysti vielä nauran.

Nyt olen hetkellisesti siirtänyt muut sosiaaliset mediat syrjään ja nyt minut löytää aina välillä periscopesta ja sisältö on vain pelkkää naurua ja koen sen erittäin leppoisaksi touhuksi. Tyhjännaurussa on sisältöä kerrakseen.

Harrastajayrittäjä joka pyrkii säilyttämään lapsenmielisyytensä ja nauramaan paljon.